За зарган на Синеморец

Ееех морето ... Всеки обича на слънчице да се препича, а на ухо му аванс нежно да скрибуца ...

За зарган на Синеморец

Мнение от hobby »

Здравейте! Ще ми се да споделя с вас страхотното изживяване на късния есенен, морски риболов и моите първи стъпки в риболова на зарган.
Отдавнашна мечта ми е да уловя тази, може би, най-странна риба в нашите води. И ето сега случай - отпуска в края на октомври, хубаво време и съгласна жена. :) Следват телеграфни ЛС- та с бургазлии, скромен хонорар на шафнера в спалния вагон и вече сме в Бургас. Това форумът е голяма работа... Добре, че се бяхме разбрали с Локал за тези прословути морски червеи, че иначе лошо. Пред магазина е митинг и никой не изглежда учуден, че някакъв си е дошъл чак от София и си е запазил предварително от сополивата морска гадина. Взимаме чревта и разни бомбарди и бегом към автогарата. Ново 5!!!! Обявеното в интернет разписание е валидно само за лятото и в момента никой на автогарата не може да ми каже с какво да сляза до Синеморец. Разгеле намираме маршрутка до Царево, прехвърляне в друга и хоп в Синеморец. Нов шок! Нищо общо със спокойствието, което очаквах и със спомените ми от мирното селце от преди 10 години... Огромна строителна площадка... Върволици бетоновози и обичайните строителни шумове. Пълно с рибари от всякъде - цяла Варна е тук, заедно с Дулово, Силистра и разбира се София. Търсене на квартири и накрая се опъвам в удобното легло мокър като кокошка от неспирно валялия дъжд. Чуваме се с Краси Боцмана и и за моя най-голяма радост се разбираме за общ излет на другия ден. Сутринта ни посреща мъглива, но тиха. Човекът е точен и ни повежда към "едни дашни места". По пътя виждаме и такива творения на нечии болен мозък. Оказва се хотелът на Стоичков...
Изображение.
Стигаме до брега на морето и там хоп - оградааа... Брей, мама му стара, направо алпийски терен. Естествено, че няма да се върнем и с 300 зора минаваме. Слизаме на брега, пак катерене и най-сетне морето е пред нас. Монтиране на бомбарди ( крадене на занаят от майстора :wink: ) и бомбардата вече се носи със свистене в морската шир. Използвам фидер Рико Марина 390, 40-120 грама и един стар и верен Куантум. През това време Боцмана започва с уроците Изображение
и аз като прилежен ученик бързо схващам за какво иде реч :)
Изображение
Впечатлен съм от атрактивния начин по който заргана взима стръвта. Много агресивно. Не рядко, със скок над водата. Вече слънцето проби мъглата и се откриха и чудни гледки. Риба ли да ловиш, да се кефиш на природа ли...
Изображение,
я по-добре да хапнем...:)
Хапване на две - на три и следват поредните пируети и други танцови стъпки по хлъзгавите скали
Изображение
Продължаваме с риболова още известно време, като ловиме епизодично и чернокоп и граца. Сменям периодично бомбардите и експериментирам, кога повече, кога по-малко успешно. От опит установявам, че качествените вирбели са от много голямо значение, но това с цената на няколко бомбарди...
И така идва времето Боцмана да си заминава. Стискаме си ръцете като стари приятели и след уговорката за утренния риболов се разделяме.
Имах и невероятния късмет, разхождайки се по плажа на Синеморец да видя как ято делфини вкараха огромно ято зарган в залива и започнаха да се хранят на някакви си 10-20 метра от мен... Естествено, с моя прословут, късмет батериите на апарата ми се зареждаха и не успях да снимам това зрелище. Бях с такъм за илария и започнах трескаво да го променям. Бомбарди, мъниста, вирбели, поводи... С треперещи пръсти връзвам последния възел почти в движение и замятам на около 20-25 метра пред себе си. Веднага усещам стръвната атака на заргана, засичам и той се изхвърля като един миниатурен мерлин във въздуха... Невероятно е! Усещам приятната тежест още малко и... късам. Куката при лопатката. Айде отново - вади куки, връзвай в движение. Хвърлям и ... си иглеждам бомбардата, която отпрашва след ятото заргани... Нямам нерви и да напсувам. Седя на плажа и с някакво смирение изпращам с поглед отдалечаващи те се делфини. В това време жената, небрежно, както си говори по телефона ми подава едно булдо. Сполай ти, булка! Малко ми трябва да се окопитя и пак - поводи, куки и тн. Слагам булдото, хвърлям, започвам да го водя и мигновена атака. Това беше... От цяло ято заргани - само един. Хвърлях, след това, хвърлях - нищо. Е ми сега, какво да се прави - Божа работа.
Не съжалявам. Преживяването беше невероятно. Вече слънцето залязваше и ние седнахме на един дънер на брега на Велека. Наслаждавахме се на изпълнения с вечерен мир момент и в унес слушахме звуците на вечерта, когато само на няколко метра от нас морски кефал започна да изкача от водата в поредица от скокове. Един, два, три, пет... Гледахме прехласнати невероятния подарък, с който и завърши този изпълнен с хубавини ден.
Ето и двевечерни снимки на Велека, които в голяма степен позволяват да се усети атмосферата на мир и спокойствие, царящи по това време на реката.
Изображение
На другия ден пак се видяхме със Стоян и бяхме заедно на Силистарските скали. Прекарахме още един чудесен ден изпълнен с емоции. Пак си хванахме зарган и чернокоп, но честно - не това беше най-важно...

Ето и изводите, които си направих:

1. Не бива да се пести от вирбели, защото в противен слумай се губят бомбарди. Купете си най-качествените 3-ни вирбели с лагерчета, които може да си позволите.
2. Сменяйте скоростта и дълбочината на водене на бомбардата.
3. В краен случай и с булдо става.
4. Не гледайте върхът на пръчката за индикация на кълването, а следете с очи бомбардата или булдото. Рискувате да пропуснете най-интересната част от атаката на рибата.
На слука на всички!
vacano
Мнения: 25
Регистриран на: Нед Юли 23, 2006 21:32
Местоположение: Varna

Мнение от vacano »

страхотно :) този край на България го открих това лято но мисля че няма да отида никаде другаде вече на почивка,невероятна красота съчетана с много риба. Следващата седмица планирам бягство натам ама да видим...имало страшно мноого паламуд и чернокоп от лодка...
Димитър Тодоров
Мнения: 5650
Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 19:48
Местоположение: Силистра, на Дунав
дал Браво: 547 пъти
получил Браво: 1049 пъти

Мнение от Димитър Тодоров »

Поздравления,Колега! :) Изкарали сте чудесен излет,а красотата около
Синеморец е голяма.. Пожелавам ти още такива радости,защото
това е най-важното в риболова! :)
И не забравяй-ние не ловим риби.Ние,всъщност,ловим себе си..

Stay focused !

Мнение от hobby »

Така е. Отидете ли в района, направете си труда да се разходите срещу течението на Велека. Има невероятни места. Комбинацията между голямата река, планината и морето раждат неповторима атмосфера. Дано да се запази това място. Ама не съм оптимист, да си призная...
wertus
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб Окт 08, 2005 22:04
Риболов: риболов с изкуствени примамки
Местоположение: Oldenburg, Deutschland
дал Браво: 53 пъти
получил Браво: 76 пъти

Мнение от wertus »

Браво колега, добър излет сте си направили! Поздравления! Само една мааааалка забележчица имам : Начи мноо неподходящи зелено-кафяви камуфлажни дрехи носиш ! Ква е тая работа, не знаеш ли че има специален камуфлаж тип "морски"? Ето примерно колегата Мунчо си има таквизи, само дето и той греши кат ги носи в планината
:wink: :D :D :D :D
"Мне, просто живота е кратък, и всеки миг удоволствие трее се консумира в цялятя му пълнота. Седиш си на чардака уморен от деня, а пред теб тече чиста, спокойна река... :D"- Чичо Док
Мунчо

Мнение от Мунчо »

Aз ги комбинирам и двата и по този начин съм винаги вървежен :lol: :lol: :lol:
БОКА НА УЛЪТО.

"Огин да я попари тая пастръва, що светли умове обърка и бастиса" Bate Raiko

СТАРИ ВИДРИ

Мнение от hobby »

Мунчи, къде си? Чувам те а не те виждам... А-а-а, ето те... Ле-ле как си маскирал, не те видях с този камуфлаж :wink: :lol:
Lubo
Мнения: 4329
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 7:08

Мнение от Lubo »

Мунчо написа:Aз ги комбинирам и двата и по този начин съм винаги вървежен :lol: :lol: :lol:
Мдаа, а тая червена шапка си е чиста предизборна агитация, нищо че е правена при Гложене Май месец тая година. Но може и от друга гледна точка да се погледне. Мунчорбар :lol: !
www.starividri.org
www.fishing-mania.com
"Мястото на рибата е във водата"
Local
Търговец
Мнения: 306
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 22:18
Местоположение: Асеновград

Мнение от Local »

Браво колега за прекрасните излети...!!!

Радвам се че и аз съм бил полезен!
Клавиатура риба не лови!!!
Боцмана
Мнения: 324
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 9:55
Местоположение: Бургас

Мнение от Боцмана »

Даа,пообиколихме със семейство Хоби някои красиви места(ама големи сте късметлии-пристигнахте точно,когато спря вятъра духащ от няколко седмици,а си тръгнахте ден преди да се развали времето).
Живот и здраве догодина пак да "бомбардираме" заедно!

Local
Търговец
Мнения: 306
Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 22:18
Местоположение: Асеновград

Мнение от Local »

hobby написа:Ей, пич, винаги с най-голямо удоволствие ще бомбардирам с тебе. :D Дано да имам пак този шанс... Жалко, че нямахме повече време... Бъди здрав! До скоро.
Аз мога ли да присъствам ??? :D :D :D

Само ще гледам така като един ученик! :)
Клавиатура риба не лови!!!

Мнение от hobby »

Разбира се! Не просто, "може", а "трябва"! Нали си завеждащ тиловата част и материалното осигуряване. :D :wink: Важната е да не забравиме бирата, щото историята помни и такива случай
Kentavar
Мнения: 4885
Регистриран на: Сря Яну 11, 2006 12:58
Риболов: Спининг предимно, муха, морски...плувка и фидер ама Pro...
Местоположение: Тялом – Destination unknown....Духом - Somewhere I Belong.
дал Браво: 5 пъти
получил Браво: 10 пъти

Мнение от Kentavar »

Благородна завист в мен напира. Браво земляк. Как се кефя ако знаеш. Тази година и аз лових в морето за първи път. А като се закачи дзвера и рипне над водата, тогава кефа е невероятен. Много се радвам за приятно изкараното време край морето, за хубавите места и за емоционалния риболов. Все такива теми да пускаш да ни сгряваш душата. :lol:

п.п. Как се справи фидера а морското предизвикателство?!? :roll:
Цял живот в длан една, длан загребала вода от любимата река...Пролетта с цъфнали дървета, лятото с горещи ноти, есента е с мириса на вечността и зимата с носталгия пропита!

www.starividri.org

Prowler Elite 4.5 Angler

Спининг клуб "Абичи" - кандидат член, Forever majdramuniaci!

Мнение от hobby »

Здрасти земляк! Перфектно си се държа фидерчето. Само дето му се счупи един водач. Ще трябва да го правя. Нищо фатално. А пък като ти удари на по-мекия връх... Малии :D :D :D Догодина сите заедно за зарган. Нали?
Публикувай отговор

Обратно към “Морски риболов”